Hoppa till innehåll

Smile With Elin

Husbygge – DIY – Återbruk

Meny
  • Husbygge -24
  • Livet
  • Van Conversion
  • Instagram
  • Inredning
  • Renovering
  • DIY
  • Annat skoj
Meny
naglar 3

December naglar 2019

Publicerat den 22 december, 2019 av EB

Hej allesammans!

Nagelrockveckan är från och med nu över och trots att jag älskar att göra naglar så känns det skönt med ledig tid ❤️ Alla mina nagelkunder ska verkligen ha ett stort tack för att ni trivs så bra hos mig, verkligen superkul och man blir varm i hjärtat! På 6 dagar med 100% jobb på frisörsalongen har jag ändå kunnat rocka av 9 st nagelstammisar! Sjukt kul men intensivt ???? ????

Jag började min nagelterapeut utbildning oktober 2018 och efter det har jag tränat tränat tränat till slutprovet som ska göras inom ett år efter avslutad utbildning. På provet är det förlängning med både tipp + mall och framförallt, FRANSKMANIKYR. Jag gjorde första provet i maj? tror det… Men då blev jag inte godkänd, hade några för många slarvfel då jag var under tidspress… Tränade ytterligare hela sommaren och gjorde ett nytt försök i slutet av augusti, och WIHOO. Jag har diplomet hängandes på väggen! Det är så himla skönt med till exempel en avslutad och klarat utbildning, man känner sig så stolt över sig själv. All kunskap är bra kunskap, och jag ångrar inte en sekund att jag jobbar med naglar (också)  ????

Lite bilder från jul/nyårs – naglar december 2019!

Det jag bara älskar med ovanstående naglar är enkelheten i glitterfaden. Så sjukt snyggt och fräscht men inte alls särskillt svårt! Detta var dock första gången jag använt stripes/tejp  och det var allt annat en ”enkelhet” haha. Vi fick tillslut googla oss fram tillsammans????  Tillsammans är vi starkare❤️

Blått är ju ba för flott????‍♀️ Riktigt coola! Denhär kunden har häst och grejar på väldigt mycket, då kan det vara bra med lite kortare naglar!

Det blev endast 2 st set naglar som blev helt röda, många var inne på mer glitter och nyårskänsla! Båda är supersnyggt! ????

Dessa ”klor” är helt bland det snyggaste jag gjort, form och stil! Älskar verkligen det vita och när jag gjorde detta på kunden kände jag, jag måste ha vita själv!!! Alltså glittret är såååå sjukt ????  ????  ????

Före detta set var det väldigt längesedan jag gjorde fransk manikyr, men oj alltså det är ju så kul, och riktigt stiligt! Här försökte jag mig på att fadea med lösglitter, vet egentligen inte vad som är ”rätt och fel” men tycker ändå det blev toppen bra. Det vita glittret ser verkligen ut som fallande snö!????

”So this is christmas…” ”Santa claus is coming to town!” Rött är ju verkligen julens färg och dessa blev ju bara för snygga!!????

Kolla in dessa sjuka nyårsnaglar! ???? Naglarna blir aldrig egentligen rättvisa på bild men alltså WOW! In love med kombon????????

Dessa blev mina egna naglar! Så nöjd???? Är aldrig lätt att göra på sig själv och en väldans tid tar det men men, man blir ju så sugen på att experimentera på sina egna när man får göra så fina på andra  ???????? (Ja jag är nöjd????????)

 

NU NI! FYFAN alltså vilket jobb???? Men så himla kul!! Jag har en kund som är sjukt duktig själv och väldigt påhittig, älskar att pröva nytt och inte alls rädd för färg! Hon hade nu hittat flera olika typer av typ ”mönster” på naglarna som vi tänkte kunde vara kul att pröva på, och OO ja nå var det kul!! 3,5 timme senare så var vi färdiga, ändå kul att man knappt märkt att det tagit så lång tid ???? Alltså ni förstår inte hur mycket pill och petgöra det är bakom dessa! Men resultatet var så värt det! Älskar att hon utmanar mig (och hjälper), det är så jag blir bättre! Dessa är helt klart det bästa jag gjort och mest avancerade!

Kolla på filmsnuttarna nedan för ett mycket mer ”verkligt” resultat. (som sagt, verkligen svårt att bilderna att bli som dom är i verkligheten!)

    
    

 

Ha en fortsatt trevlig kväll önskar jag er alla❤️  Nu taggar vi till inför jul och jag hoppas mina fina skapelser kan ge er lite julkänsla! Kram❤️❤️

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

smilewithelin

smilewithelin

Hänger mest på Instagram 😉

2 december🎄 Här kommer jag med en härlig foto 2 december🎄
Här kommer jag med en härlig foto-dump med bilder från november! Sista bilden hörrni➡️😭🥰

Första bildens ”Grease”-lockar höll sig i 30 minuter, sen efter en promenad i blåsten med Raffe var dom gone 💨 Men lite onödigt slitage på håret har väl aldrig skadat?🙃🙃🥲

Ikväll har jag gjort mina NYC naglar💅 och nu närmar de sig alltså… är typ ASPIRRIG😆🥳
1 december🎄 Idag har vi varit på julmarknad o 1 december🎄 
Idag har vi varit på julmarknad och strosat, så mysigt att de äntligen är dax🥹 Varmchoklad och parisare till lunch, kan de bli bättre? (Jo… om de funnits sallad till parisaren?🥲) 

Vad har ni gjort idag? Något juligt?
 
Nu väntas pizza 🍕 och F1🏎️
#förstaadvent #advent #firstofdecember #decembermood
På söndag är det äntligen första advent, och På söndag är det äntligen första advent, och som jag förstått de, är de då dom flesta börjar julpynta😅 Nu är de ju så att jag haft granen uppe i två veckor.. 🎄Men jag kan nog hitta på nått mer att pynta med på söndag ska ni se😉 

Hur brukar ni göra, pynta tidigt eller i december?🎄🦌 

Ta hand om er, kryp ner under värmefilten och sätt på en bra rulle❣️

#christmasdecor #christmasdecorations #christmastree #earlychristmas #pinkchristmas #pinkchristmastree #pinkchristmasdecor #novemberphotoaday
DIY Adventljusstake! Egentligen vet jag inte om ja DIY Adventljusstake! Egentligen vet jag inte om jag behöver förklara då de är ganska tydligt va jag gjort, men jag gör de ändå ba för att jag vill🥳😉

-Hittade en äldre ljusstake som inte användes
-Sprayade vit🤍
-Sågade plaströr och sprayade guld, även en trästjärna jag köpte från @panduroofficial 👑
-Klart🙏 

Så enkelt är de, och ljusstakar idag ser iprincip likadana ut som förr, vilket gör det helt fantastiskt bra att återanvända något som samlar damm istället för att köpa nytt♻️
En rosa jul har flyttat in till oss🩷 Tycker om En rosa jul har flyttat in till oss🩷 Tycker om denhär granen lika mycke nu som när jag köpte den för 5 år sedan🥹 

Många säger ”granen redan nu??”, ”Har du börjat så tidigt?” Osv.. men för mig är det detta som är så ofantligt mysigt med denna tid, så varför inte? Sen när man städar undan julen så är de ju som vanligt resten av året.. - Därför njuter jag av att få njuta liteee längre av de mysiga 😉🥹
Har jag världens bästa jobb? Ibland (läs ofta) Har jag världens bästa jobb? Ibland (läs ofta) känns de som de🥹 Jag får se elever utvecklas och växa, samtidigt som jag själv lär mig något nytt varje dag❣️ Att hela tiden utmanas är viktigt för mig, annars kommer tyvärr rastlösheten fort, ständigt i behov av nya saker… - här finns inte de problemet😉🥹 

Djur har aldrig tidigare varit ett intresse, men nu ni, nu skulle jag lätt kunna ha en bondgård👩‍🌾 Älskar djuren och hela konceptet!

Älskar att jobba med eleverna! Älskar mitt jobb!! 

#visitumea #forslundagymnasiet #lantbruk #lantbruksdjur #norrmejerier #teachersofinstagram #teachersassistant #farmerlife #farmschool #västerbotten #norrlandmagic #norrland #umeå #forslunda
Jag tänkte först va lite deep å skriva anti-dep Jag tänkte först va lite deep å skriva anti-depressiva… men att vara kreativ hjälper också🩷😉 Det är viktigt att hitta något som får ”bruset” i hjärnan att dämpas. Att skapa är något som jag älskar, och som får mig att helt å hållet endast fokusera på de. 

Vad gör du för att dämpa bruset? Vad är din typ av ”Noise Cancelling”?

#noisecancelling #myspaceanddecor #creativitymatters #feelgood #feelgoodfuel #diycrafts #silencethenoise #interiorcreator #creativityfound #craftingideas
Veckan🫶🏻 Jag har liksom lekt konstnär?? Fi Veckan🫶🏻

Jag har liksom lekt konstnär?? Finaste Elsa å Stefan ska bli föräldrar och en Babyshower är i sin ordning. Inför den fixade jag två tavlor (som hör ihop) med mönster i spackel, som vi sedan skulle hjälpas åt på ”showern” att måla till de blivande föräldrarna🥹 De blev så roligt och resultatet superfint! Ett resultat för en annan dag🥳🥰 

Mer i veckan då.. hmm… jobbat? Tränat? Sett sista avsnittet av Outerbanks och gråtit floder?? VARFÖR????? Håller tummarna för säsong 5😭

Hur har er vecka varit? Vad tycker ni som sett Outerbanks om slutet på säsong 4…? Vi skriver inga spoilers men åsikterna vill jag höra🥹😉
Om mitt liv som lärarassistent skulle dokumentera Om mitt liv som lärarassistent skulle dokumenteras, hade detta varit en bra titel på dokumentären😅😂 

Det kan vara allt från bröstsim på bänkar, dansgolv i klassrummet till egenskrivna hittepå låtar 🎶 eller varför inte en total rokad i elevernas klassrum?😂 

Detta fångade en av mina elever🫶🏻 på film förra året inför simning på idrotten… de kändes viktigt att illustrera bröstsim tydligen?🤔🫠😂 

Älskar iallafall mitt jobb😂🙏

#chaosonatuesday #chaosonawednesday #capcutedit #capcuttemplate #myworkasateacher #teatcherassistant #teatcher
Det är märkligt på nå vis, men ändå otroligt Det är märkligt på nå vis, men ändå otroligt fint, nästan varje dag känner farfars närvaro… Jag har svårt att förstå att han inte är hemma. Jag vet att han fysiskt inte är de, men ändå känner jag hans närvaro i mycke. Jag har fått en annan uppfattning kring själsliga saker, och jag är säker på att han i sin själ är bland oss - sin familj🩷
Ett tillfälle att klä ut sig 😉👻🎃 SISTA Ett tillfälle att klä ut sig 😉👻🎃 SISTA BILDEN😂🫣 varför ska man va sur när man kan va glad?🥹
Veckan🌟 Hur har er vecka varit? Veckan🌟 Hur har er vecka varit?
…. men bara om det är en serie på 📺 å jag …. men bara om det är en serie på 📺 å jag ligger nerbäddad i soffan🥹🩷

#umeå #visitumea #rainyday #rainydays #rainyweather #autumnvibes #swedenautumn #swedishweather #weatherinsweden #weatherphotography #rainywalks #rainseason
Att älska en hund är det bästa jag vet🧡🤎 Att älska en hund är det bästa jag vet🧡🤎 Raffe appreciation post🫶🏻
Veckan🩷 Min relation till djur? Jag har egentli Veckan🩷
Min relation till djur? Jag har egentligen alltid varit hundrädd, skraj för djur generellt.. men sen vi skaffade oss Raffe🐶 känner jag mig helt frälst i hur underbara de är - fantastiska livskamrater🩷 hundar är nu mitt absoluta favoritdjur (eller rättare sagt, Raffe är mitt favoritdjur🥹) Detta har iallafall gjort att min relation till andra djur blivit bättre, jag ser dom på ett annat sätt och älskar att få ta hand om dom! Mitt jobb har såklart också varit en superbra ”KBT” träning för min djurrädsla - de går som inte att undvika när man jobbar på en lantbruksskola😉🐷🐑🐭🐮
DÄREMOT… rädslan för katter har jag fortfarande inte kommit över!! Går omvägar, drömmer mardrömmar osv osv om jag får syn på en😅😼🐈
Bläddra tillbaka i tiden…➡️ 📺-rummet ha Bläddra tillbaka i tiden…➡️ 
📺-rummet har verkligen genomgått en förändring utav dess like under senaste 6 åren… och känner jag mig rätt så hinner jag säkert göra nån förändring ytterligare innan huset står klart😉 

OCH OJ!!! VAD JAG LÄNGTAR TILL ATT INTEDA HUSET - Nu när jag vet vad jag vill å gillar inredningsväg🥹 Men det är absolut nånting som förändras… tänker att det viktigaste är att göra och inreda som känns bäst, och det kan skilja sig både från vad du själv gillade för 4 månader sen, men också skilja sig utifrån vad samhällets trender säger - vilket är okej oavsett💜 

Fyll ditt hem med det du gillar och mår bra av🩷

#inredning #inredningsreportage #interiorjourney #interiorjourneys #interiorbeforeandafter #inredningsinspo #inredningvardagsrum #interior #interiordesign #inredningsinspo #myhome #hem_inspiration #interiordesign #inredningsdetaljer #inspotoyourhome #interior123 #design #homeinspo #inredningsinspiration #livingroom #livingroominspo #vardagsrumsinspo #vardagsrum #detaljer #details #diyprojekt #diy #doityourself #diyprojekt #interiör #underbaraboning
Veckan🩷 Har ni luktat på en kamel nån gång? Veckan🩷  Har ni luktat på en kamel nån gång?🐫

Långkalsongerna får nu officiellt börja användas…🥶 Kameler luktar inte mumma🐫 och att en murstock står stadigt är några saker jag tar med mig från veckan som varit😅🤪 

𝐇𝐮𝐫 𝐡𝐚𝐫 𝐞𝐫 𝐡𝐞𝐥𝐠 𝐯𝐚𝐫𝐢𝐭? Jag har känt mig hängig och möjligtvis en förkylning i kroppen… men just idag känns de piggare! De svänger både hit å dit å fram å tillbaka det här måendet och orken🥲 Hoppas ni mår bra, vi får göra de extra mysigt inför denna höst/vinter - massor med ljus (rekommenderar batteriljus) å massa gott snacks i skafferiet🩷 

#myweek #weeklyvlog #weeklyvlogs #mydiary
Bilder från September🍂📸 Ser ni vilken fan Bilder från September🍂📸 

Ser ni vilken fantastisk utsikt vi kommer ha från huset…?🥹 Ba några steg sen kan man ta kvällsdopp varje kväll🩷
Ett år sedan köpte vi stället, ni vet, STÄLLET Ett år sedan köpte vi stället, ni vet, STÄLLET🥹🩷 #husbygge #husbyggarinspo #housebuild #lösvirkeshus #lösvirkeshuspåriktigt #lösvirke #newhousebuild #egenritathus #woodworker #lumberjack
Veckan🩷 Mörkret kryper sig sakta på, ljusen t Veckan🩷 Mörkret kryper sig sakta på, ljusen tänds och myset blir aktuellt🥰 däremot även tröttheten.. förbannat!! Men jag hoppas sellerijuicen🥬 å träningspassen🏋️‍♀️ gör sig märkbara snart😅🙄 Hur har ni det?🩷

Hektiska klubben är igång och höstens projekt har bara börjat😅 Nu är timmerstugan redo för nedplock och de kommer bli så spännande att se tomten ”tom”🥹 

Jag har också börjat sortera och göra lite ordning i den lilla vedboden som ska stå kvar, i den ska vi kunna förvara saker under byggnationen🌟 

Raffe har varit en helg hos ”mormor å morfar” (min mamma å pappa) och vi har kunnat jobba på hela helgen, Tims mamma har hjälpt oss och visat hur en rivning ska gå till😉
Visa mer 🫶🏼 Häng med mig på Insta!

Senaste inläggen

  • Starbesked – CHECK ! Tekniska samrådet gick bra!!
  • Målat i hallen 😁
  • Avslag på bygglov, varför tänker inte kommunen 1 steg till?
  • Tisdag 23/1
  • Skicka in bygglov

Arkiv

  • oktober 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • maj 2021
  • mars 2021
  • februari 2021
  • december 2020
  • november 2020
  • juni 2020
  • maj 2020
  • april 2020
  • mars 2020
  • februari 2020
  • januari 2020
  • december 2019
  • november 2019
© 2026 Smile With Elin | Drivs med Superbs Personligt bloggtema